Kişinin yasevimliığı maşer içre kıymeti olan , kabiliyet, hattıhareket ve öbür davranış biçimlerini vüruttirdiği proseslerin tümüdür.
Eğitim, önceden saptanmış esaslara gereğince insanların davranışlarında belirli vürutmeler sağlamlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.
Eğitim; kişinin davranışlarındaki yaşantısı yoluyla kasıtlı olarak ve isteyerek bileğkârme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü kabil eğitimin bir çok teşhismı konstrüksiyonlabilmektedir. Fakat, günümüzde çoğunlukla tercih edilen teşhism:
“Bireyin davranışında, kendi yaşantısı yoluyla ve kasıtlı olarak mergup yönde( eğitimin amaçlarına munis ) bileğkârme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu teşhis gereğince;
· Eğitim bir prosestir.
· Eğitim sürecinde, kişinin davranışlarının mergup yönde bileğkârtirilmesi amaçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki bileğkârme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim sürecinde kişinin kendi yaşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç çizgi öğesi vardır.
1. Yalnızç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Değerlendirmeler
Eğitim amaçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam değer ve değerlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı bilcümle kültürler bağırsakin tıpkısıdır. Yalnızçların içeriği ve öğrenme bağırsakin kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre gereğince bileğkârebilir, ancak sürecin doğası bileğkârmez.
Eğitim kapsamı ve teşhismlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih boyunca birbunca filozof ve pedagog, eğitimin ne başüstüneğuna dair farklı farklı teşhismlamalarda bulunmuşdolaşma. Hasetmüzde ise eğitimin onaylama edilen ölçünlü teşhismı şudur: Eğitim, kişinin davranışlarında kendi yaşantıları yoluyla kasıtlı olarak istendik davranış bileğkârikliği meydana getirme sürecidir. Bu teşhismlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu teşhismlamanın içre eğitime dair bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi yaşantıları yoluyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğkârikliği” ve “müddetç” kabil kelimeler eğitimin ana taşlarıdır.
Eğitim, insan bağırsakin ömür boyu devam eden bir prosestir ve davranışlarda başkalık meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise kişinin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik doğrusu beklentilere ve hedeflere munis olabileceği kabil istenmedik yönde bile vürutebilir. Eğitim sürecinin kârletilmesi ise kasıtlı doğrusu programlı ve programlı olabileceği kabil vürutigüzel bile olur. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal eğitim bilimi, vürutigüzel yapılan eğitime ise informal eğitim bilimi denir. Henüz açıklayıcı bir örnek verirsek meslek, dershane, eğitim bilimi merkezleri kabil mekânlarda maruz eğitim bilimi formal; kişinin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı olmayan eğitim bilimi ise informal eğitidir. Doğrusu eğitim bilimi sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.
Eğitim Türleri
Eğitim türlerine gereğince sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim bilimi sürdürmek üzere dü tür ortaya çıkar. Formal eğitim bilimi okullarda ya da kurumlarda belirli bir niyet ve izlence çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim bilimi tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim bilimi süreci yönetimsel bir ekip ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal eğitim bilimi ise tabiatıyla vüruten hesapsız ve programsız yapılan eğitimdir ki duygusal bu eğitimi içtimai çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim Sistemi
Eğitim, bir cümle olarak ele kızılındığında ise eğitim bilimi sisteminin üç çizgi ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, prosesler ve çıktılardır. Kök; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, bina, donanım, maliyet, personel kabil fiziki unsurlardır. Süreç; meslek içre meydana gelen dersler, öğrenme yaşantıları ve ders aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde ihtisas, yeterlilik, mezuniyet, sınav akıbetları kabil mergup davranış bileğkâriklikleridir.