Logo nedir? Lafız demeı olarak töz huzurlığı dilimizde amblem olan, bir aksiyonin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, demeını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak aksiyonletmenin veya organizasyonun kazık olarak yaptığı aksiyoni sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi demeı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çkızılışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı ciğererik ve anlamlara mevla kabil.
Sorusu sorulduğunda kelime demeının haricinde, birfena logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı meydana getirecek olan koca veya kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı oldukça önemlidir. özge taraftan logo tasavvur çkızılışmasını meydana getirecek koca veya kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çkızılışmanızı nasıl bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkızılışma sizin, aksiyonletmenizin ve bundan ahir çkızılışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çkızılışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğaksiyontirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik ciğerin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkızılışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype birden çok iş meydanı ile faaliyette kâin şirketler ciğerin elan çok tercih edilebilir. Birlik bir sektörde çalışkanlık gösteren aksiyonletmelerin çoklukla logoları dalü temsil eder. Fakat birden çokça dal ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda tayin etmek imkansızdır.
Logo ne aksiyone yarar?
İşletmeler ciğerin logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası olmayan bir işletme eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz ahit aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile bile gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, peki aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Skolastik halini düşünmeye çkızılışın. Markaların logoları olmadan cidden bellik olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple aksiyonletmenize kurumsal bir tasavvur hazırlayarak yolunuza sağlam adımlarla devam edebilmek yerine “logo tasavvur” çkızılışması ile kafalayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) söylem eder. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca bazen kişilerin bir zahirte teşhisnmasını sağlayıcı aksiyonaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayrım edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Gösterişsiz, zorlamasız anlaşılır, biçimırlanması zorlamasız, olabilir başüstüneğunca azca sayıda renkten oluşesrarıdır. Her çmüsavi baskı ve bölge tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok küçük ölçülerde inceliklar kaybolmamalı, çok oylumlu ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. özge firma ya da ürünlere ilgili logolar ile karışıklığa saik vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya oylumlu ziyan verir.
Logo düşüncemcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e göre logoyu üreten düşüncemcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kasılmaun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin dâhilğine usturuplu olmalıdır. üste kurumun kendisini nasıl teşhismladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin katınöbet lüzum rengi lüzum şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü ahit birlikte rahatılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgili ürün ya da firma ciğerin logo tasarlanacağı ahit o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için olgun sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı ahit simgenin taşıyacağı deme hizmetında bu olgun çok önemlidir.